Przejdź do głównej zawartości

Jak się zrelaksować cz.1 - Relaksacja dla Mamy z niemowlakiem

Niewyspanie, niewyspanie i... niewyspanie oraz brak efektywnego wypoczynku i relaksu - to największe problemy, jakie mają mamy, zwłaszcza kiedy dziecko jest jeszcze niemowlakiem. Gdy dziecko jest troszeczkę starsze - bywa łatwej. Wypoczęta i zrelaksowana mama, to lepsza mama. Jeśli czujesz się zmęczona i niewyspana, to najbardziej potrzebujesz teraz codziennej chwili relaksu. Jak sobie to zapewnić?

Stres to zabójca 

Dla osób sceptycznych, które jeszcze nie wierzą, że codzienna chwila relaksu dla mamy z niemowlakiem jest niezwykle ważna do zachowania dobrego zdrowia, nie mówiąc o satysfakcjonującym, szczęśliwym życiu - kilka faktów.

Jak pokazują badania, kobiety stresują się częściej niż mężczyźni. Stres nie pozwala się skupić, nie daje czasu na zdrowy posiłek, zaburza sen, przez niego się przeziębiamy, wreszcie na dłuższą metę właśnie przez niego zapadamy na śmiertelne choroby. Znane są historie, w których po diagnozie nowotworu piersi lekarz powiedział: „Mogła pani tego uniknąć gdyby nie ciągły stres”.

Niewyspanie szkodliwe jak stres

Przyczyną stresu dla mamy przebywającej w domu z dzieckiem, może być pośpiech, złe traktowanie przez partnera, brak stabilizacji czy poczucia bezpieczeństwa, ale również natrętne myśli czy permanentne zmęczenie.  Przyczyn przemęczenia jest wiele, ale największą i najpoważniejszą z nich jest brak wystarczającej ilości snu

Jakie to powoduje konsekwencje? Na przykład:
- tycie, 
- bóle głowy, 
- obniżoną odporność, 
- drażliwość i roztargnienie. 
Więcej na ten temat napiszę  w kolejnym artykule z tej serii pt. Jak się zrelaksować cz.2 - wraz z kolejną relaksacją. Co możesz zrobić dla siebie teraz, zaraz?

Jak się zrelaksować?

Jeśli nie możesz nic poradzić na to, że dziecko często budzi się w nocy, warto, abyś czas snu dziecka wykorzystała na to, aby również się zdrzemnąć. Śpij w dzień gdy dziecko śpi. Jeśli nie możesz zasnąć, to przynajmniej porządnie się zrelaksuj. Relaks nie zastąpi snu, ale jest szansa, że właśnie podczas relaksacji zaśniesz.

Podczas usypiania dziecka słuchajcie razem muzyki relaksacyjnej. To może być muzyka, którą zawsze lubiłaś i która od zawsze Cię relaksuje lub muzyka specjalna. I specjalnie w tym celu wybrałam dla Was dwa rodzaje muzyki, w zależności od potrzeb:

1. Dla mam bardziej zestresowanych muzyka relaksacyjna o działaniu oczyszczającym ze stresu :)

2. Dla mam po prostu niewyspanych czy przemęczonych muzyka relaksacyjna dla ciała, umysłu i ducha :)

Jeśli macie jakieś potrzeby, życzenia, pytania - napiszcie w komentarzu.
Życzę miłego słuchania i odsypiania! 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozwój emocjonalny dziecka - Ćwiczenia cz. 1 - Jak radzić sobie ze złością?

Ćwiczenie inteligencji emocjonalnej jest jak ruch na świeżym powietrzu - pożyteczne i zdrowe. Tak jak obiecałam, przygotowałam dla Ciebie kilka prostych ćwiczeń. Jedno z nich to zabawa z dzieckiem, ale może w niej wziąć udział cała rodzina. Dorosły człowiek zwykle bez trudu uświadamia sobie przyczyny złości - największą trudność sprawia mu zapanowanie nad sobą. Poniżej, w punkcie 1 znajdziesz baaardzo proste, sprawdzone i praktyczne wskazówki, jak radzić sobie z własną złością. Są tak proste, że większość osób znając te sposoby ignoruje je i lekceważy. Ja zachęcam do wypróbowania, bo wiem, że naprawdę działają.   W punkcie drugim umieściłam sposoby radzenia sobie ze złością dzieci. Tutaj najważniejsze jest przeprowadzenie pociechy krok po kroku przez burzę emocji. Zachęcam do korzystania z nich i na tej podstawie wypracowania własnych sposobów.  Punkt 3 zawiera ćwiczenie, które poprzez zabawę ma przede wszystkim dzieciom uświadomić, jak zmienia się wygląd, kiedy człowi

Jakie są Konsekwencje Braku Akceptacji i Dlaczego To Jest Takie Ważne Dla Ciebie i Twojego Dziecka?

O tym w jaki sposób radzisz sobie z zachowaniem dzieci, ze sobą i z wieloma sprawami w życiu, w ogromnej mierze decyduje to, jak sobie radzisz z emocjami . O tym , jak sobie radzisz z emocjami, decyduje w głównej mierze akceptacja . Również zachowanie Twojego dziecka jest zależne od tego ile akceptacji otrzymuje od Ciebie, i od drugiego z rodziców. Pragniesz, aby Twoje dziecko było szczęśliwe, pewne siebie i później czuło się w życiu spełnione, ale czy dajesz mu niezbędną do tego akceptację? Konsekwencje braku akceptacji to niezgoda na siebie, poczucie wyobcowania, czasem skłócenie i bunt nie tylko przeciwko rodzicom, ale też przeciwko sobie i wszystkim innym. Czasami do tego stopnia, że dziecko bojkotuje swoje poczynania i dorastając marnuje życie na obwinianiu siebie i innych o wszystko, co wydarza się nie po jego myśli. Zamiast cieszyć się tym, co jest, doceniać zalety i dostrzegać swoje mocne strony, zaczyna przede wszystkim wstydzić się swoich braków, i dużo czasu i energii pośw

Na jakim stopniu drabiny gniewu jesteś?

Dr Ross Campbell w swojej książce "Sztuka akceptacji" opowiedział bardzo ciekawą historię, która być może ma miejsce w wielu domach: "Byłem kiedyś z wizytą u rodziny, w której ojciec miał ogromne poczucie humoru. Mówił coś bardzo zabawnego, ilekroć jego żona lub któreś z nastolatków poruszało trudny temat. W konsekwencji żadne z nich nie nauczyło się odpowiednio wyrażać swojego gniewu, lecz uciekali się do zachowań pasywno-agresywnych. Za każdym razem, gdy chłopiec był sfrustrowany lub znalazł się w sytuacji wywołującej gniew, skarżył się na silny ból głowy. Dziewczynka zaś dawała upust swojemu gniewowi w inny sposób. Oferowała matce pomoc np. w kuchni lub przy sprzątaniu, ale wykonywała te obowiązki tak beznadziejnie, że matka miała z tego powodu jeszcze więcej pracy." Pisząc o różnych umiejętnościach wychowawczych, często podkreślam jak ważny jest odpowiedni stosunek do złości i radzenie sobie z nią. Nie bez powodu, ponieważ doświadczenie pokazuje, że ma ona na